Förutom att två serier i 91:an togs över av yngre krafter 1960 och 1967—först titelserien själv, som övertogs av NilsEgerbrandt, sen Kronblom, som sonen av den ursprungliga skaparen tog ansvaret över—var det få stora händelser som präglade serierna i tidningen under 60-talet. Biseriernas framträdande var rätt stabila. Endast två nya serier introducerades under årtiondet som kom att stanna kvar över längre tid: den ena var Herr Larsson, som skapades av Gunnar Persson 1965, strax innan han tog över Kronblom. Humorn i Herr Larsson påminde mycket om humorn i Kronblom; oprovocerande och lugn, poängerna byggdes ofta på att Herr Larsson skulle lösa något vardagligt problem. Serien uppskattades av läsarna och publicerades regelbundet i91:an under ungefär tre år. Sedan tog arbetet med Kronblom över, men den långhårige Larsson har blivit efterfrågad av läsarna. (Gunnar har även gjort en annan egen serie för 91:an, pantomimserien Gus, som skapades 1961 för svenska dagstidningar och senare publicerades som repriser i 91:an. Gus är en av många pantomimserier som gjort gästspel i tidningen under årens lopp; andra av detta slag är Gösta Gummessons Enok och Rock-Jocke, samt Oscar Jacobssons klassiker Adamson.)
Nils Egerbrandts Frisk och Rask – Flottans hopp.
Den andra serien som gjorde sitt intåg i 91:an under denna tid var Nils Egerbrandts Frisk och Rask. Egerbrandt hade gjort en egen serie för 91:an tidigare, Geniet, som skapades 1958 och gjorde några få gästspel. Frisk och Rask blev en betydligt större succé; den handlade om två beväringar i Svenska Flottan som ständigt utsattes för problem både i arbetslivet och civilt, inte allt för sällan under försök att imponera flickorna. Egerbrandt tecknade själv Frisk och Rask under ett antal år, men lade sedan ner serien. Under 80-talet återupplivades den under en kort period med Bertil Wilhelmsson som tecknare och Gunnar Persson som manusförfattare. Även Frisk och Rask blir ofta efterfrågad i 91:ans Insändarsidor.
Snorre Mathiesen